Fisken Henry

Skriv, tegn og kod en skør historie med Scratch

Få idéer til en skør historie med projektet Rory’s Story Cubes, lavet af TheInkKing, som indeholder en række terninger med forskellige billeder på og når man slår med terningerne, kan man få inspiration til, hvad historien skal handle om.

Prøv det her – eller gå til den officielle side

Klik på det grønne flag, vent til introen er overstået, slå med terningerne med mellemrumstasten

Fisken Henry tager til Egypten

Mine story cubes til historien

Klik på det grønne flag og følg vejledningen i historien.

Der var en gang en fisk, som hed Henry og som ville ud på eventyr. Den syntes, at det var lidt kedeligt at svømme rundt i havet – alt var det samme hele tiden. Fisken følte sig fastlåst. Se bare her – tryk på mellemrumstasten.

Så en dag faldt der en bog ned på bunden af havet – tryk på venstre pil. Det var en bog om andre lande. Henry syntes, at det så spændende ud især det kapitel om Egypten. Henry var fyr og flamme og ville gerne ud i ørkenen og se på pyramider.

De andre fisk synes, at Henry er skør, for en fisk kan ikke rejse – ej, stop nu! Men Henry har en plan… tryk på pil opad.

Henry kommer på magisk vis hen til lufthavnen og ombord på flyet eller gør han? Tryk på knappen og se, om det lykkes… tryk på højre pil.

Det lykkedes! Henry er i Egypten og vil gerne ud og se pyramiderne. Han kommer også et godt stykke af vejen, men så… tryk på pil nedad.

Hent historien som en pdf.

Kirsten Dam Pedersen
Kirsten
Dam Pedersen

om mig

Jeg lærte Scratch at kende tilbage i 2012 og har siden været fascineret af både ScratchJr og Scratch. Jeg har undervist over 1500 børn og voksne og har skrevet to bøger i Scratchserien. Jeg holder workshops for private, biblioteker og andre institutioner og laver undervisningsforløb til elever, som kombinerer læsning, skrivning, programmering og samarbejde i forskellige fag.

Skriv en kommentar